16 Mart 2009 Pazartesi

KOCAELİSPOR'U "MERAK" EDENİNİZ VAR MI?





Bir bölge veya yöredeki insanları bilgilendirmek ve onlara haber akışı sağlamaktır basının görevi. Spor basını ise sporun gelişmesini ve spor kültürünün üst seviyelere tırmanmasını amaçlar. Kültürün oluşabilmesi için yazı gerekir. Bir konu hakkında yazmak için o konuya hakim olmanız gerekmektedir. Gazeteci tüm bu özellikleri bünyesinde barındırmalıdır. Bir de merak unsuru var, bir şeyi anlamak ve öğrenmek için duyulan isteğini tetikleyen. Merak yoksa gazetecilik de olmaz.

Okuyucu, bir olay sonrasında kendisinin göremediğini görmek ister gazetede. Gazeteci merak duygusu ile araştırmacı özelliğini harmanlayarak okuyucunun göremediği ayrıntıları yakalar ve işler.

5 hafta öncesine kadar düştü gözüyle bakılan Kocaelispor; Galatasaray, Fenerbahçe ve Bursaspor deplasmanlarından 5 puan çıkarıp, Eskişehirspor'u evinde mağlup ederek son haftaların dikkat çeken ekibi oldu.

Yerel gazeteler, galibiyetle orantılı şekilde artış gösteren satışların da etkisiyle olacak ki; insanı fanatikleşmeye götüren manşetlere, rakiplerini aşağılamaya varan haberlere yer verdiler. Haberler sanki ligde sondan 1. sırada yer alan takımın haberi değil de şampiyonluğa oynayan bir takımın haberleriymiş gibi yazılıyor. Yazılan haberlerin hemen hemen hepsi de bilgi içermiyor.

Kocaeli yerel gazetelerinin hepsi son 4 haftada alınan başarılı sonuçlara odaklanırken hiçbiri Kocaelispor'un bu maçlara farklı forma sponsoruyla sahaya çıktığından bahsetmiyor. Sezon başında Tüpraş ile anlaşan Körfez, sezonun ikinci yarısına sponsorsuz girmişti. Daha sonra sırasıyla X Mobilya, Şampiyon Kokoreç, Kent Konut, Papağan Kuruyemiş şirketlerinin sponsorluğuyla sahaya çıktı. Üstelik adı sanı duyulmamış firmalar bunlar. Ancak bu ayrıntı hiç bir yerel gazetede yer almadı. Neden? Çünkü merak duygularını yitirmişler. Merak duygusu olmayan bir gazeteci, okuyucusunun neyi merak ettiğini bilebilir mi? Sezon başında üç büyük takımın formalarından da pahalı olan Kocaelispor formasını alan taraftar sormaz mı "bu formalar her hafta neden değişiyor?" diye.

Kocaeli'de Ford, Hyundai, Lassa ve adını sayamadığımız yüzlerce marka olmuş kuruluş var. Fakat o firmaların yerine Şampiyon Kokoreç gibi tanınırlığı düşük bir firma forma sponsoru oluyor. Medya, spor sponsorluğunu kamuoyuna iyi bir şekilde arz edebilseydi büyük firmalar sponsor olmaz mıydı? En azından Şampiyon Kokoreç'ten daha fazla para veren çıkardı heralde.

Bir başka merak eksikliği de bilet hasılatlarıyla ilgili. Ortalama 12.000 civarı taraftarın geldiği İsmetpaşa Stadı'nda nedense hasılatlarlarda 8-9 bin civarı bir rakam gözüküyor. Neden hiç bir gazete bu konuya değinmiyor. Bizden hatırlatması Kocaelispor'un geçen hafta Eskişehirspor'la oynadığı maçın hasılatı direkt icraya gitti. Evet, bu haber de hiç bir yerel gazetede yer almadı. Acaba haksız olan biz miyiz? Acaba futbol gerçekten de sadece 22 kişinin bir top peşinde koşturduğu spor mu?
Haa! Bu arada elimize son dakika bilgisi geçti. Haftaya Ankaraspor maçında Körfezimiz'e Şen Kasap sponsor olmuş. Şaka şaka...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder