7 Kasım 2009 Cumartesi

"FUTBOL AYAKLA OYNANMAZ AYAK SADECE ARAÇTIR"



Bir insan düşünün Galatasaray UEFA Kupası’nı kaldırdığında, A Milli Takım Dünya Kupası ve Konfederasyon Kupası’nda 3. olduğunda, Ülkerspor Şampiyon olduğunda, 2004 Atina Olimpiyatlarında o ekip içerisinde olsun ve hatta başarılarda büyük pay sahibi olsun. Prof. Dr. Turgay Biçer benim Marmara Üniversitesinden hocam. Ve az önce saydıklarım takımların ve organizasyonların mentorlüğünü yapan insan. Yani başarıların arkasındaki görünmeyen kahramanlardan. Turgay Hocayı BESYO okuyan arkadaşlarımız Marmara Üniversitesinde Spor Yönetimi Ana Bilim Dalı Başkanlığından biliyorlardır. Bazı arkadaşlar özellikle NLP olmak üzere kitaplarından tanırlar.

Geçtiğimiz hafta gazetede Kocaelispor’un şirketleşme projesini tartışırken Kartepe Belediyesi’nden telefon geldi. İçerik Pazartesi günü düzenlenecek panelle ilgiliydi. Panelistlerden birinin Turgay Biçer olduğunu duyunca şaşırdım. Çünkü panelin düzenleneceği saatte Turgay Hoca’nın İleri Koçluk Becerileri dersi vardı. Hocayı aradığımda derse asistanın gireceğini söyleyerek benden de derse girmememi, gazeteye haber yapmamı istedi. Ben de Pazartesi günü makinemi kaptığım gibi Kartepe’ye gittim. Sekiz Kocaeli Gazetesinden yalnızca ben vardım orda. Şaşırmadım. Kocaeli basınında bilgiye verilen değeri(!) bilirim. Şundan eminim ki Turgay Biçer benim üniversite hocam olmasa da bilgiye değer veren ben, orada olurdum.

Panelistler arasında Körfezimizin Teknik Direktörü Cihat Arslan da vardı. Kocaeli futbolunun önde gelen isimleri de paneldeydiler. Panel sonrası katılımcılar Turgay Hoca’yı ayakta alkışladırlar.

Panelde ne olup bittiğini gazetede yer aldığı gibi, haber formatında yazıyorum:

Galatasaray(UEFA Kupası), Fenerbahçe, Trabzonspor, Kocaelispor, Sivasspor, Efes Pilsen, Ülkerspor takımlarının yanı sıra 2000–2005 yılları arasında A Milli Futbol Takımımızın mentorluğunu yapan Turgay Biçer, sporcu performansı üzerine yaptığı konuşmasında performansı, gerekeni gerektiği kadar, gerektiği biçimde yapabilme yeteneği olarak tanımladı. Sporcularımızın zihinsel dayanıklılıklarını kaslara geçirmekteki zorlanmalarına dikkat çeken Biçer, “bilgi kaslara geçmediği müddetçe şakadır” dedi.

“Futbol ayakla oynanmaz, ayak sadece bir araçtır”

Turgay Biçer, mentorluğu boyunca birçok sporcuyla çalıştığını söyleyerek sporcuların proaktif olmadıklarını, yani bilgiye ulaşma konusunda sürekli birileri tarafından harekete geçirilmeyi beklediklerini iletti. Biçer ayrıca, futbolun ayakla oynanmadığını, ayağın futbolu oynamak için sadece bir araç olduğunu ifade ederken, sporcuların ve antrenörlerin duygu, düşünce gibi boyutları ihmal ettiğini vurguladı.

Profesör, rekabetin önemine değinerek kaliteyi sağlayan unsurlardan birisi olduğuna dikkat çekti. Bu bağlamda rekabetin korunması açısından rakibe saygının önemli olduğunu, ancak ülkemizde bu konuya önem verilmediğini de sözlerine ekledi.

“Sporcuların sahada oynadıkları oyun, gerçek hayattaki kişiliklerini yansıtmaktadır” diyen Biçer, “bizim toplumumuz hileye, düzenbazlığa prim tanıyor. Hakemler doğru karar verdiklerinde bile tepkiyle karşılaşıyorlar.” dedi. Kazanmanın tek başına başarıyı getirmediğini söyleyen Turgay Biçer “Maç kaybedildiğinde hiçbir şey kaybedilmez. Yalnızca üç puan alınamamış olur.” diyerek sözlerini noktaladı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder