7 Kasım 2009 Cumartesi

BARCELONA KOCAELİSPOR FUTBOL OKULLARI




Son birkaç aydır dikkatimi o halı saha senin bu halı saha benim köşe kapmaca oynayan futbol okulları çekiyor. Yaklaşık dört ay Kocaelispor Futbol Okullarında görev yapmış biri olarak, dört büyüklerin isim hakkını kullanan spor okullarının çalışma koşullarını ve anlaşma içeriklerini merak ettim. Öncelikle Kocaelispor’un isim hakkından para almadığını, antrenörlerini de kendileri belirlemediğini belirteyim.

Bu sabah Yahyakaptan’daki Kocaelispor Galatasaray okullarındaydım. Koordinatör Mehmet Terzi sağ olsun beni çok iyi karşıladı. Sabah kahvaltısını halı sahanın locasında yaptık. Off record yaparak başladık sohbete. Kendisinin Kocaelili olduğunu öğrendiğimde bu işi gönüllü olarak yaptığını düşünerek algılarımın ön yargılarım yüzünden yanıldığını hissettim. Sonra o anlattı ben dinledim, o yakındı ben yine dinledim. Ve duyduklarıma inanmak istemedim. Sonra da ticari zekâm ile Barcelona Kocaelispor Futbol Okulu açsam ne kadar kazanırım diye düşündüm.

Mehmet Bey Galatasaray’dan sadece yıllık 10.000 lira karşılığında isim hakkını aldığını ve Galatasaray Kulübünün gerisine karışmadığını söyledi. Tuttuğu antrenörden halı sahaya kadar kendisinin belirlediğini belirterek üstüne basa basa hafif de Kandıra şivesiyle “ vallahi yeğenim bu işten kar etmiyoruz.” dedi. Fenerliler tarafından afişlerin koparıldığını da dikkat çekerek yakındı.

Futbol okulları hafta sonu sabah 9 ile 12 arasında 7-15 yaş arası çocuklara hizmet(!) veriyor. Mehmet Bey halı saha sahibine saat başı 40 lira veriyor. günde 120, haftada 240, ayda 960 yapar. Galatasaray’a ayda 830 lira veriyor. Antrenöre ayda 600 lira veriyor. 40 çocuktan ayda 60’ar lira alıyor.

Bu olaydan sonra en kısa zamanda La Porta ile iletişime geçip Barcelona Kocaelispor Futbol Okulları açmayı düşünüyorum. Nasıl olsa Kocaelispor’dan tecrübeliyim de :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder