13 Nisan 2010 Salı

17 YILLIK EVLİLİK SONA ERDİ: CARLSBERG - LIVERPOOL

 Bazı forma sponsorları, o takımla özleştirebilmeyi başarbilmişlerdir kendilerini. Kuşkusuz bu duruma ilk örnek Anderlecht olarak gösterebilir. Tam 30 yıldır Fortis’in sponsorluğundalar. Anderlecht, 1970’lerin sonundaki performansından oldukça uzak bir görüntü çizdiğinden dolayı belki de bir çoğumuz farkında bile değilizdir bu 30 yıllık süregelen evliliğin. Fakat güzel oyunun az çok takipçisi olan bilir Ajax’ın formasındaki yatay duran ABN AMBRO yazısını. 17 yıl aynı sponsorluğun katkısıyla izledik Total Futbol’un fabrikasını. Formaların takımlarla özdeşleşmesini sağlayan unsur sadece zamanla sınırlı değil elbette. Belki başarı, belki de forma – sponsor uyumu; o forma reklamının zihinlerde yer edinme süresini uzatabiliyor. Elbette kişisine göre değişebilir ama futbolu az çok takip eden futbolseverlerin bazı formalarda ortak paydada buluşabileceğine inanıyorum. Mesela ben Opel’i Milan’la, Toyota’yı Valencia’yla, Sony’yi Juventus’la(çubuklu Zidane forması favorimdir), Pırelli’yi Inter’le özdeşleştiririm(aklıma ilk gelenler).


Forma sponsorluğunu hem forma reklam uyumuyla, hem zamanla ki 17 yıl, hem de başarıyla zihnimize kazıtan Liverpool, bundan sonra malesef Carlsberg giymeyecek. Beatles’in memleketinin takımının önünde artık “Standard Chartered” reklamı bulunacak 2010-2014 yılları arasında. Müşterilerinin çoğunlukla Uzakdoğulu olduğu bu İngiliz bankası dört yılda tam 80 milyon Pound verecek Liverpool’a. Yılda 20 milyon £. 17 yıllık vefakar Carlsberg’in ise yılda vermiş olduğu miktar 7.2 £’du. Mersey nehrinin iki takımından biri olan Liverpool’un yeni evliliği her ne kadar endüstriyel futbol karşıtlarını üzse de bu duruma en çok Adidas’ta 89 liraya satılan Carlsberg’li Liverpool formasını alamayanları sevindirecek sanırım.