18 Aralık 2009 Cuma

7 SORUDA BÜLENT UYGUN


Geçtiğimiz Cumartesi, Bülent Uygun’u ağırladı Doğu Kışla Park. Kocaeli Sosyal Hizmetler Çocuk Esirgeme Kurumundaki korunmaya muhtaç çocuklar ile Kocaelispor’un efsane kadrosundan birkaç isim maç yaptılar. Maçta hakemliği Büyükşehir Belediye Başkanı Karaosmanoğlu yaptı. Skorun önemi yoktur bu tip maçlarda. Zaten gazeteye de yazarken de skor belirtmedim.

Efsane kadronun bir kısmı halen Kocaeli’nde yaşadığından ilgi, Bülent Uygun’un üzerindeydi. Bir yandan maça ısındı, bir yandan da sorularımızı yanıtlamaya çalıştı kendileri. Konu Milli Takım olunca açtı ağzını yumdu gözünü. Diğer sorularaysa kısa kısa cevaplar verdi

Bu anlamlı günde yardıma muhtaç çocukları yalnız bırakmadınız. Duygu ve düşüncelerinizi alabilir miyiz?
Öncelikle benim profesyonel olduğum kente hizmet etmek bununla birlikte de geleceğimiz olan o gençlerin daha güzel günler yaşayabilmesi ve onların daha mutlu olabilmesi için üretilen bu projede de destek olabilmek için buradayım. Mutluyum huzurluyum sonuna kadar onları kazanmak için varız. Zaten kazanılmaya değil onlara imkân verilmeye ihtiyaçları var. Bunlardan da bir tanesi genel anlamda futbol üzerine. Bu anlamda destek olmaya her zaman varız.

Milli Takım ile anılıyorsunuz, teklif gelmesi halinde çalışmayı düşünür müsünüz?
Milli Takımla adımızın anılması bizim adımıza mutluluk verici demek ki güzel şeyler başarmışız ki insanlar bizi oralara yakıştırıyor. Ama herhangi bir şekilde teklif gelmedi. Zaten Futbol Federasyonumuzun açıklamalarını biliyorsunuz bir yabancı hoca arayışı içerisindeler. Ve dolayısı ile biz onların bu düşüncesini saygıyla karşılıyoruz.

Yabancı hoca aranması hakkındaki düşünceleriniz nelerdir? Yabancı hocanın yanında yardımcı antrenör olarak çalışır mısınız?
Açıkçası benim beklentim onlardan kendi düşündüklerini hayal ettiklerini ve Avrupa Şampiyonası'nda onların hayalini gerçekleştirecek bir hocayı getiririz demelerini daha çok beklerdim ki, 14 bin antrenöre karşı rencide edici bir durum ortaya çıkmazdı.

Demek ki 14 bin antrenör buraya layık görülmüyor. Bu da bizim açımızdan çok üzüntü verici. Bugün Dünya 3.'sü olmuş Şenol Güneş gibi, Avrupa 3.'sü olmuş Fatih Terim gibi, Mustafa Denizli gibi hocalarımızla beraber, Ersun Yanal, Güvenç Kurtar, Samet Aybaba, Giray Bulak gibi çok kaliteli hocalarımızla yeni jenerasyondan ben olayım Ertuğrul Sağlam olsun Tolunay Kafkas, Ünal Karaman, Abdullah avcı veya aklıma gelmeyen bir sürü hocalar olsun bu ülkeye hizmet etmeye çalışıyoruz ve en güzel şekilde kendimizi geliştirmeye çalışıyoruz. Bu gün o Milli Takım herkesin her Türk insanının hayalidir. Dolayısıyla bir gün Allah bize orayı nasip ettiği zaman bizde alır o başarıyı yakalarız diye düşünüyorum.

Yabancı antrenörle başarının geleceğine inanıyor musunuz?
"Şu bir gerçek ki, Türkiye'ye Avrupa'da şampiyon olmuş birçok başarı kazanmış hocalar geldi. Ancak bekleneni veremediler, dolayısıyla Türk ekolünü tanımak Türk sistemini tanımak, Türk futbolcusunu tanımak çok daha bambaşka diye düşünüyorum. Türk futbolcusunun ekolü tamamen farklıdır. Gelebilecek bir yabancı hocanın da açıkçası ben çok fazla başarılı olabileceğini düşünmüyorum"

Şu aralar vaktinizi nasıl değerlendiriyorsunuz?
Zamanımı kendi gelişimime harcıyorum. Sürekli yabancı maçları takip ediyorum. Oradaki sistemleri inceliyorum. Bunun yanında yabancı dilimi de geliştirmekteyim.

Kocaelispor’un durumu hakkında ne düşünüyorsunuz?
Kocaelispor, lig tarihi boyunca çeşitli başarılara imza atmış köklü bir kulüp. Şu anki bulunduğu konumu hak etmeyen bir takım Kocaelispor. Umarım kent el ele verip Kocaelispor’u bu durumdan kurtaracaktır.

Sivasspor’un durumu hakkında düşünceleriniz nelerdir?
Sivasspor, sanırım henüz uyum sürecini atlatamadı. Kadro kalitesiyle en yakın zamanda bu süreci minimum kayıpla atlatacağını düşünüyorum.